6 ترفند برای آب کردن چربی‌های شکم

عوامل موثر بر مقاوم شدن چربی‌های شکمی:
عدم توجه به ورزش و انجام ورزش‌های غلط، یکی از علل آب نشدن چربی‌های شکمی است؛ چرا که در واقع انجام برخی از ورزش‌های نادرست، موجب افزایش توده‌ی عضلانی می‌شود؛ در حالی‌که یک گروه از ورزش‌های مخصوص و ورزش‌های هوازی از جمله شنا، پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری را باید انجام داد.

دستگاه‌های موجود در بازار نه تنها چربی‌ها را برطرف نمی‌کنند، بلکه فرد را دچار عارضه‌ی دیسک و دردهای اسکلتی و عضلانی می‌کنند.

تغذیه مناسب:
کاهش مصرف غذاهای پرچرب و آماده و استفاده از پروتئین‌ها و میوه‌جاتِ تازه نیز در کاهش چربی‌های شکمی موثر است.

تأثیر افزایش سن بر افزایش چربی‌های شکمی:
با افزایش سن، سرعت سوخت و ساز بدن کاهش می‌یابد و همچنین کم‌تحرکیِ فرد نیز از علل چاقی و مقاومت این چربی‌ها است.

ضرر مصرف غذاهای فرآوری شده:
این محصولات که شامل غذاهای نیمه آماده می‌شود، از موادی تشکیل شده‌اند که در دور شکم تجمع پیدا کرده و باید به میزان کمتر مصرف شود.
منبع: سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران (لیلا صدیقی‌پور، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی)

/ 0 نظر / 24 بازدید